ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

ارتباطات نامه

این وبلاگ را گروهی از دانشجویان رشته ارتباطات تشکیل داده اند

از عشق و دیگر شیاطین

This file  photo provided by the Archaeological Society SAP in Mantua, northern Italy, on Wednesday, Feb, 7, 2007 shows a pair of human skeletons found Monday Feb. 6 at a construction site outside Mantua. Archaeologists unearthed the skeletons, believed to be a man and a woman, from the Neolithic period, buried between 5000 to 6000 years ago.  (AP Photo/Archaeological Society SAP, ho)
بدون  اعلام جایی امروز روز جهانی جشن عمیقترین ارتباط انسانی(ولنتاین) است . چهاردهم فوریه به اندازه تمام دنیا اینجا هم جا افتاده . نه آن روز زن و زمین و خیلی چیزهای دیگر(سپندارمزگان)  و نه ... چنین قابلیت فراگیری را نداشته . حجم عروسکها و قرارها و کارتهای و شاخه های گل سرخ و ... ابعاد جریان جهانی شدن در درونی ترین حوزه ارتباطات فردی ایرانیان است و شاخص نفوذ رسانه های غیر رسمی و کانالهای ارتباطی کنترل نشده  .  معنی و آداب عشق ولنتاینی از درون فرهنگ جهانی شده و نهیلیستی اش( که عمیقا در این بیان نیچه متبلور است : آنجه شما عشق می نامید دیوانگی هایی است کوتاه و زنایی شویی تان حماقتی داز پایان بخش این دیوانگی های کوتاهتان) می آید و فقط با این ورژن از عشقه که می شه ازش پول درآورد ارزش جشن گرفتن داره .و تو هر روزی که اتنخاب کنی  گوگل فقط چهادم فوریه لوگویش را عوض می کنه  و میل( پنچ دلیل برای دوست داشت تو) فقط تو این حوالی بهت می رسه و فضاپیما  پیام عشقتو تو این روزا به آسمان می بره و.... سرمایه جهانی فقط برای یک روز  عشق می فروشه.و با این همه اگه عاشقید روزتان مبارک.

مصایب آن لاین

نتایج یک طرح پیمایشی ان لاین که توسط  یک مرکز حمایت از نوجوانان در امریکا انجام شده و نتایج آن توسط  رویتر  گزارش شده می گوید که دسترسی نوجوانان به ابزارهای ارتباطی جدید موجب رواج شدید اشکال جدیدی از محدودیت و کنترل و رابطه غیر دلخواهانه بین نوجوانان امریکایی شده است . نتایج این تحقیق می گوید که نوجوامان حسود از لوازمی چون موبایل و اینترنت و مسنجرها برای کنترل دوستانی که با انها رابطه دارند استفاده می کنند. به طوریکه 25 درصد  نوجوانان تحت پیمایش گفته اند که  از  ده شب تا پنج صبح لااقل هرساعت یک مسیج یا تماس درباره اینکه با کی کجا هستند و چه کار می کنند دریافت می کنند. و یک ششم شان هر ساعت تا ده مسیج و تماس چک آپ از دوستان خود دریافت می کنند. یک سوم این نوجوانان از وضعیتی که دارند بسیار ناراضی هستند یک چهارم آنها می گویند که از طریق این وسایل مورد تحقیر قرار می گیرند و یک پنجمشان از طریق این وسایل برای برقراری رابطه تحت فشار قرار می گیرند و یک دهمشان تجربه تهدید به خشونت را از طرف دوستانشان را داشته اند. با این وجود اکثریت بسیار بالایی(72 تا 82 درصد) از این نوجوانان از در میان گذاشتن مشکل خود با والدینشان ابا دارند. یک دومشان مشکلشان را خطرناک نمی دانند و یک چهارم نوجوانان دلیل آن را نگرانی از  محدود شدن دسترسی خود به موبایل و سایر وسایل ارتباطی می دانند. این پیمایش از 15 تا 22 دسامبر سال گذشته بین 615 نوجوان 13تا18 ساله با ضریب اطمینان نود و پنج درصد انجام شده است.


به بهانه اهمیت امنیت ارتباطات آنلاین

به نام مقام متعال

 مجموعه سایتهای آزمونگر امنیت رایانه

www.alken.nl/online-security-check.htm

www.testmyfirewall.com

که سیستم شما را به صورت آنلاین آزمایش و آسیب پذیری آن را نمایان می سازند

بدیهی است در مراحل آزمون برخی علایم حملات در سیستم مشاهده شود که بخشی از پروسه آزمودن سیستم محسوب می شود.

در این لیست می توان  نام شاخص ترین سایت های امنیت سیستم را مشاهده کرد.

تحت مسئولیت خود از سایتهای معرفی شده استفاده شود!

بهمن خشنودی

گروه ارتباطات: یک قدم به جلو

صبح یکی از بچه های کلاس زنگ گفت که نمره ها رو زدن و  واسه گلریزان شهریه ای که با احتساب پایان نامه یک میلیون و هفتصد هزار تومن شده به شهرستان رفته . دانشکده که رفتم  نمره ها بود. به دوستان همکلاسی که همه نمرهاشون عالی بود تبریک می گم . درسهایی که برای ترم بهمن ارائه شده تقریباْ برای همه ورودیها کمی تغییر کرده . دروسی مثل  «بررسی برنامه های تلویزیون »،«جامعه شناسی سینما» و  «جامعه شناسی سیاسی ارتباطات » را من برای اولین بار جزو دروس ارائه شده در دوره ارشد دیدم  که تصحییحی در مسیر حرکت گروه برای توجه به رسانه های غیر چاپی است و برای اولین قدم قابل تحسین است. تنوع در دروس ارائه شده   موجب شده است تا تفاوت بیشتری بین دروس دو گرایش روزنامه و تحقیق بوجود آید.به نظرم روزنامه  و تحقیق همانقدر به هم شبیهند که داندانپزشکی و زیست شناسی  و خلاء بین این دو گرایش جای خالی  ناتوانیهای جامعه آکادمیک ارتباطات کشور ، در همگامی با سرعت و ابعاد عصر ارتباطات است. نظر دکتر فرهنگی را بخوانید

نگاه غربی

بی بی سی رسانه ای  است که بالاترین استانداردهای حرفه ای را در تمامی زمینه های کار رسانه ای  ارائه می دهد . بخش فارسی رادیو بی بی سی در عصر تصویر رسانه ای تاثیرگذار است و بی تردید حرفه ای ترین رادیوی خبری فارسی زبان . شنوندگان بی بی سی با نام باقر معین آشنا هستند. رئیس سابق بی بی سی پرشین  می گوید که نگاه بی بی سی لزوماْ غربی است و جهان فارسی به رسانه منطقه ای مخصوص خود نیاز دارد (گفتگو از رادیو زمانه).ادامه.  

چه کسی از کریستین امانپور می ترسد



به
نظرم همه می دانند که امانپور در ایران است و کجاها رفته یا نتونسته بره، اینهمه خبر و نظر درباره یک خ
برنگار ناشی ازتاثیر محتملی است که امانپور می تواند روی نگرش مخاطبان جهانی نسبت به مسایل ایران داشته باشد. این موقعیت بیانگر لااقل دو کاستی در سیاست گذاری رسانه ای کشور است.اول بیانگر اهمیت و تاثیر سوپراستار های خبری در جلب و حفظ مخاطب یک رسانه است. این شهرت بیش از آنکه مدیون مهارتهای حرفه ای امانپورها باشد ناشی از برنامه ستاره سازی رسانه هاست و کارکرد این سوپرخبرنگاران برای یک رسانه مانند تاثیر ستاره ها در سینما ست و این روند  دقیقاْ چیزی است که تا چندی قبل به صورتی برنامه ریزی شده در صدا و سیما و مطبوعات با آن مقابله می شد .

دوم : بیم و امید ابراز شده و نشده مسئولان از حضور و کار کنترل شده و محدود امانپور بیانگر باورشان به ناتوانی نظام رسانه ای کشور در تصحیح تاثیرات احتمالاْ نامطلوب پیامهای ارسالی امانپور به دنیا ست. که همه مان را مجاب می کند که صدای ایران در حیاتی ترین مسایل مربوط به ایران در جهان شنیده نخواهد شد.
پ.ن:اینجا رو هم ببینید.

اجتماعی که باد برد

کلی عکس از نقاشی های میرو و کاندینسکی و کله و ... اونجا واسه خودم جمع کرده بودم که بی هیچ هشداری طوفان فیلتر با خودش برد. یاهو ۳۶۰ هم فیلتر شد . این آخرین اجتماع مجازی  رایج بین کاربران ایرانی بود که دروازه بان شبکه فیلترش کرد. محتوای چنین سایتهایی که به صورت خانگی و فردی تولید می شوند غالباْ بازتابنده زندگی خصوصی و علایق کاربر و دوستانش در فضای مجازی است .  پیگرد پیگیر فیلتر در حذف این اجتماعات را شاید بتوان با نظر وارن برید (۱۹۵۸) در مورد تمایل کنترل کنندگان رسانه ها به حفظ یکپارچگی اجتماعی و فرهنگی تبیین کرد که در این مورد از طریق جلوگیری از بازنمایی حوزه ها، شیوه ها و روابط نامقبول زندگی در عرصه مجازی انسجام  فرهنگی و اجتماعی مورد قبول در جامعه حفظ و عرصه عمومی کنترل می شود.
پ.ن:   .بازگشت 360       

۱۵ میلیون مشترک!

خبر خوبی است! شاخص ارزشمندی است!

حداقل از قافله  همسایگان عقب نیافتاده ایم بسی جای ...

دیشب یکی از جوانان تازه پیوسته در خیل مشترکان! می فرمود که

 از ده هزار تومان قبض خوشرنگش! پنج هزار تومان آبونمان و مالیات بوده و بس!

حساب می کنم ! اشتراک رایگان پیشکش! هزینه انتقال و رومینگ و فاصله و ... پیشکش!

هزینه خدمات نیز جدا...

حساب می کنم و البته می خندم نه از آن نوع که معلوم نمی شود خنده است یا گریه!

۱۵ میلیون ضربدر مبلغ آبونمان می شود:

۱۵ میلیون ضربدر مبلغ مالیات می شود:

زیاده جسارت بود!

آخر نامی از ؛ارتباطات؛ در میان بود!

 

آب زنید راه را...

Photo

از نیمه شب سی ام ژانویه وستا پشت ویترین مغازه های هفتاد کشور دنیاست و این پایان انتظاری پنج ساله است . مایکروسافت با دو رویکرد امنیت و  رسانه ای سازی به طراحی پلتفرمی تازه برای نوزاد تازه اش دست زده و پیش بینی کرده که فروش وستا در سال اول عرضه دو برابر فروش اکس پی در همان مدت باشد که این پیش بینی مبتنی بر گسترش حجم جامعه اطلاعاتی جهان است . اطلاعات بیشتر را در این زمینه را درhttp://www.irna.ir/fa/news/view/menu-279/8511119916075402.htm  بخوانید . پیش بینی می شودکه دیگر هیچ گاه جهان چنین منتظر یک محصول نرم افزاری نخواهد ماند و  این یکی از آخرین عرضه های بزرگ مایکروسافت به شیوه متعارف خواهد بود. سوای جنبش اپن سورس که پرسشهای اخلاقی و امنیتی را درباره کسب و کار رایج شرکتهای نرم افزاری پیش کشیده پیشرفت جامعه شبکه ای به درجه ای رسیده که با نرم افزار به مثابه سریس تناسب بیشتری دارد و  آنچه در این چشم انداز  پیشروی ماست عرضه های کوچک و مداوم پکهای اصلاحی و زیرساختها از طریق شبکه به خریداران امتیاز و حق اشتراک است . که به نظرم مشکل (اگر مشکلی حس شود) کپی رایت و وستا فول ورژن سیصد تومن ما را هم حل کند

میزگرد: شکاف آموزش روزنامه‌نگاری و کار حرفه‌ای

به نام مقام متعال
  
شکاف بین آموزش روزنامه‌نگاری و کارحرفه‌ای، چگونه قابل ارزیابی است؟
 چه مجموعه عواملی باعث این شکاف است و حوزه آموزش را آسیب پذیر کرده است و چه عواملی به این گسست، دامن می‌زنند؟
 آیا صرفاْ ضعف در حوزه‌های آکادمیک است که همه چیز کلیشه‌ای و بسته‌بندی شده ارائه می‌شود و تولید دانش در بستر تخصصی شدن پیش نمی‌رود یا نوع نگاه و برخورد اجرایی در بخش مدیریتی رسانه‌ها به گونه‌ای است که اساساْ عوامل علمی - تجربی در آن جایگاهی ندارند و از این رو فرایندی که در این عرصه طی می‌شود بدون نمودهای خلاقانه و استفاده از دستاوردهای آکادمیک و حرفه‌ای تجلی پیدا می‌کند؟
 و درنهایت، چه راهکارهایی می تواند در کاهش این شکاف و تقویت عرصه روزنامه نگاری به طور جدی تاثیرگذار باشد؟